בסטודיו של סידי

המוסיקאי, יוסי סידי, מדבר על אולפן ההקלטות החדש שלו, על ימי התוכניות עם דודו טופז, על הבחירה לסגור את בית הספר לשירה שניהל ובעיקר על אהבה למוסיקה. ראיון

כולנו זוכרים את יוסי סידי מתוכניות הטלביזיה בהנחיית דודו טופז; כולנו זוכרים איך טופז נהג להודות ולשבח אותו ואת הלהקה לפחות 4 או 5 פעמים במהלך כל תוכנית, כמעין מנטרה. כולנו הרגשנו שהקשר ביניהם לא היה מקצועי בלבד. הם נשארו חברים בימים הקשים ביותר ועד מותו הטרגי של טופז. לא מעט אירועים התרחשו מאז ימי אותן תוכניות, אך דבר אחד לא השתנה: אהבתו של סידי למוסיקה. 

מג'וליארד לרמת השרון
פגשתי את סידי באולפן הקלטות החדש שלו, סידי סטודיו, לשיחה על ימי התוכניות עם טופז, על הבחירה לסגור את בית הספר לשירה שניהל, על הסיבות להקמת האולפן החדש ובעיקר על אהבה למוסיקה. אנודייז

סידי הוא בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים ובוגר בית הספר היוקרתי לאמנויות הבמה, ג'וליארד, בניו יורק. במהלך הכשרתו המקצועית, שנמשכה כעשור, התמחה סידי בנגינה על פסנתר ובלימודי תזמור וניצוח. הוא פסנתרן מוכשר באופן יוצא דופן, קלידן, נגן בס ותופים בחסד, מתזמר ואיש סאונד (וזו רק רשימה חלקית של הכישורים והיכולות המקצועיות שרכש עם השנים).

במשך שנים, לצד העבודה בתוכניות הטלביזיה של טופז, סידי גם הפיק מוסיקה להצגות תיאטרון ומוסיקה לאמנים המובילים בארץ, באולפן ההקלטות שלו: "עיבדתי מוסיקה לכל הזמרים שהתארחו במשך השנים בתוכניות, כלומר לכל האמנים בישראל כמעט. בשנת 2006 עלה הרעיון להקים בית ספר לשירה. אז יחד עם דרור מרגלית למדתי את הנושא. לקחנו קורסים בניהול, כי שנינו מוסיקאים, ולמדנו איך בונים עסק. בשנת 2007 הקמנו את בית הספר וזה הצליח לנו. לא היה כזה בית ספר קודם לכן, ועדיין אין עד היום".

"מוסיקה, זה מה שאני אוהב לעשות"
כאחת התלמידות במחזור הראשון של בית הספר, אני יכולה להעיד שהשיעורים עם סידי היו אהובים עלי במיוחד. הוא מורה מצוין, נטול ציניות ואינו לוקה בביקורתיות דוקרת ומסרסרת, המאפיינת רבים אחרים בתחום. הוא ניחן ביכולת הכלה מרשימה, ואישיותו גורמת לאנשים בסביבתו להיפתח אליו, משום שהוא לא מאיים ומעניק תחושת ביטחון. כך הוא מאפשר לימוד, התפתחות והתקדמות באופן אופטימלי.

בסוף שנת 2013, אחרי 7 שנות ניהול, 18 מחזורים וכ-900 בוגרים, החליט סידי לסגור את בית הספר לשירה. בספטמבר האחרון הוא פתח אולפן הקלטות חדש.

למה החלטת לסגור את בית הספר לשירה?
"התעייפתי. אני מוסיקאי ומצאתי את עצמי עובד בניהול 7 שנים. נמאס לי ואני רוצה לחזור לעשות מוסיקה. ליהנות כמו שהתלמידים שלי נהנו. זה מה שאני אוהב לעשות".

מדוע בחרת לחזור ולהפיק מוסיקה באולפן הקלטות?
"אחרי שסגרתי את בית הספר לשירה נשארתי עם כל הידע, הניסיון והתלמידים. זה הכין קרקע מאוד נוחה ומשובחת לפעילות הנוכחית שלי באולפן. הבוגרים, שסיימו את הלימודים בבית הספר, יודעים לשיר ועכשיו הם רוצים להקליט שירים. זה מה שאני יודע לעשות. זה מה שאני עושה כל החיים. זה מה שאני רוצה לעשות".

סינגל ב-3000 ₪
בשנים האחרונות נרשמה ירידה בעלויות בתחום הפקת המוסיקה. אך עדיין, העלות הממוצעת להפקת סינגל נעה כיום בין 8,000 ל-18,000 אלף שקל. כמובן שניתן למצוא גם הפקות יקרות יותר, לכן על הרקע הזה, ההצעה של סידי אטרקטיבית באופן מפתיע. באולפן ההקלטות החדש שלו הוא מציע הפקה של סינגל בכ-3000 שקל. ההפקה כוללת גם שעות אולפן ללא הגבלה, נגנים וסיוע בשיווק.

איך הצלחת להוזיל את העלויות?
"במהלך השנים רכשתי לעצמי מגוון יכולות וכישורים מקצועיים, אותם אני משלב בתהליך ההפקה. במקביל, האולפן בבעלותי, לכן כמעט ואין לי עלויות. בעקבות זאת, אני יכול להרשות לעצמי להפיק במחיר נמוך יחסית. הסוד הוא לדעת להתחבר לזמן ולמקום. בעבר עלויות הפקת אלבום היו שוות לעלות של מכונית חדשה (עם הגה כוח). היום זה כבר לא כך. אורך החיים של סינגל ברדיו התקצר ועומד על כחודש בממוצע. אם אמן רוצה להיות מושמע תמיד, הוא חייב לספק עוד ועוד, ולהזין את הקהל בדבר הבא. כל חודשיים צריך לספק שיר חדש. לכן אי אפשר להשקיע הרבה בהפקת השירים. בנוסף לכך, עם הטכנולוגיות של היום אין צורך בהשקעה גדולה כל כך".

המחיר משפיע על האיכות?
"איכות ההפקה שאני מציע גבוהה והולמת את האיכות הדרושה כדי יתנגן מצוין ברדיו ויצליח. עם זאת, ההבדל באיכות בא לידי ביטוי בהפקות הרבה יותר יקרות, משום שזמן שווה כסף. אם מישהו יבקש שאפיק לו שיר עם 12 כלי מיתר ועריכת מיקס בלונדון, המחיר יהיה בהתאם. ניתן לנפח את העלויות עם כל מיני מרכיבים. יש לי שני לקוחות כאלה שאמרו לי שאין להם בעיה של כסף, לכן ההפקה אצלם עולה יותר".

איך אתה מלווה את האמנים להם אתה מפיק מוסיקה?
"אני מלווה מאל"ף ועד ת"ו: מבחירת השיר והתאמתו למבצע, דרך ההפקה עצמה וכלה בייעוץ שמסייע בשיווק. אני לא מפסיק עד שאני מרוצה. לא אתן שיצא מהאולפן שלי משהו שהוא פחות ממושלם, במגבלת היכולות של אותו מבצע. כמובן שבתהליך העבודה משולבים כלים, ציוד ותוכנות שמסייעים בתהליך. 100% מהזמרים להם הפקתי מוסיקה מרוצים מאוד מהתוצאות. רובם לא הפסיקו אחרי שיר אחד, אלא ממשיכים להקליט עוד שניים או שלושה שירים".

שתף בטיפים לבחירת שיר נכון.
"חשוב לבדוק האם השיר מתאים למבצע, האם הוא נכון עבורו מבחינות שונות, אפילו מבחינת הגיל. אחרת זה לא ישמע טוב ועשוי להישמע מגוחך. עוד, חשוב שהמבצע יתרגש ממה שהוא שר, משום שרק ההתרגשות שלו יכולה לרגש גם את הקהל. מדובר בכנות אמנותית שמהווה את הבסיס לכל העסק. אני מאמין שאנשים שעומדים מול קהל וגורמים לו לקשב ולהתרגשות יודעים בדיוק מה הם עושים, לא משנה באיזו שפה או ז'אנר. אי אפשר להתכחש לעובדה שמדובר באנשים בעלי אינטליגנציה מסוימת, שמאפשרת להם לדעת לשלוט בקהל".

ספר על היעדים לשנה הקרובה.
"אני רוצה שהרבה אנשים יפיקו באולפן הרבה שירים. שתהיה כמות נכבדת של שירים שיצאו מהאולפן בהפקתי. במקביל לעבודה על הפקת השירים, אני מעביר קורס מלחינים ויוצרים. מדובר בקורס אקסקלוסיבי ומצומצם, המיועד לנבחרת של 10 אנשים מוכשרים במיוחד; אנשים שכותבים את השירים שלהם. במסגרת הקורס אני מקדם אותם ברמה של היצירה, הכתיבה, ההלחנה וההפקה".

מה יגרום לך להרגיש שהצלחת?
"הצלחה מבחינתי תהיה כששירים שהפקתי יצליחו ברדיו".

מלחין שירים

אינדקס מדיה - פתרונות שיווק מתקדמים לעסק שלך

לעוד לקוחות >>

לקוחות נבחרים

להלן קישורים למספר לקוחות נבחרים שלנו:
הבית שלנו | מתקני ג'ימבורי | 
קעקועים באילת | קייטרינג בדרום
ספקי מזון למסעדות

לעוד לקוחות >>
בואו נתחיל >>

קידום ממומן בגוגל

רוצה להיות ראשון בגוגל כאן ועכשיו?
קידום ממומן בגוגל הוא הדבר בשבילך.
אתה תקבע את המילים והתקציב ואנו נדאג
למקום הראשון בתוצאות גוגל. בהתחייבות

בואו נתחיל >>
תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>

קידום אורגני בגוגל

צוות המומחים שלנו רק מחכה להצעיד
את העסק שלך צעד קדימה ולהביא
אותך להיות בדף הראשון בגוגל בביטויים
הרלוונטים. ראשון בגוגל = לקוחות חדשים

תהליך העבודה ולקוחות נבחרים >>
מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>

בניית אתרים וחנויות

בניית אתרים רספונסיבים מותאמים
לכל סוגי המסכים, לטלפון ולגוגל,
כולל דומיין, מערכת ניהול אתרים
ועיצוב מרהיב ואישי לכל אתר

מידע נוסף ואתרים לדוגמא >>